CRM klantenbeheer

klantenbeheer - CRM - beheer klanten - Customer Relation Software

CRM klantenbeheer en opvolging

Customer Relation Management inbegrepen in ABO Software

Met het ingebouwde CRM van ABO software (zowel in het klantenbeheer als het beheer van leveranciers), kan makkelijk nagekeken worden welke contacen er in het verleden zijn geweest met de klant of leverancier. Deze makkelijk opvolgen is realiteit.

Als basis van CRM (Customer Relation Management) worden automatisch bewaard in de klanten- of leveranciersfiche:

► verzonden e-mails

offertes, bestelbonnen, facturen, alsook alle andere verkoopsdocumenten

►sms-berichten verstuurd vanuit de klant (of vanuit de leverancier)

 

Klantenbeheer CRM - Verstuurd mailbericht in klantenhistoriek

Een voorbeeld:

O.a. vanuit de klantenfiche van een bepaalde klant (afbeelding1) kan een e-mail verzonden worden.

 

Met een druk op het icoon (envelopje) wordt het scherm getoond, waarin het mailbericht opgemaakt kan worden (afbeelding2).

Het e-mail adres van de afzender (deze van de gebruiker waarmee ingelogd werd) wordt automatisch ingevuld, alsook het adres van de klant.

De mogelijkheid bestaat een BCC-geadresseerde in te stellen, alsook automatisch de "electronische handtekening" van de gebruiker in het bericht toe te voegen .

 

Afbeelding3 toont eveneens de mogelijkheid om gebruik te maken van standaard telsten.

Eenmaal aangemaakt, kunnen deze steeds via de snelkoppeling aan alle mailberichten worden toegevoegd.

 

crm klantenbeheer administratieve software 1  crm klantenbeheer administratieve software 2  crm klantenbeheer administratieve software 3

 

Eenmaal het mailbericht opgemaakt (afbeelding4) en verzonden, komt dit in het CRM van de klant te staan. Onder het tabblad "documenten" in de klnatenfiche (afbeelding5) vindt men alle verzonden mailberichten, alle opgemaakte verkoopsdocumenten en diverse zelf toegevoegde contacten.

Afbeelding6 toont het bewaarde bericht, waaraan nog bijkomende info kan gekoppeld worden; voorbeeld op de To TO lijst plaatsen.

Achteraf kan dan steeds een lijst (rekening houdend met opgegeven selecties en filters) gegenereerd en afgedrukt worden.

 

crm klantenbeheer administratieve software 4  crm klantenbeheer administratieve software 5  crm klantenbeheer administratieve software 6

 

Klantenbeheer CRM: contacten toevoegen

► Wanneer u een klant of leverancier telefonisch heeft gesproken, kan een aantekening niet automatisch gebeuren. Op elk ogenblik is het in de administratieve software echter mogelijk diverse (telefonische e.a.) contacten toe te voegen.

 

» Overzicht prijzen administratieve software

» naar ABO Admin stockbeheer en facturatie

» naar ABO Count boekhoudpakket

Wilt u meer informatie?