Prijs per klant(groep)

Prijszetting i.f.v. ...

Het hanteren van verschillende prijzen i.f.v van bepaalde parameters komt voor in heel wat sectoren. Als je alleen op vakantie gaat en je slaapt in een éénpersoonskamer, betaal je meer dan als je met 2 een verblijf boekt. Als je met een groep van 20 sterk een etentje reserveert, bestaat de kans dat je bij het afrekenen een extra korting bekomt.

 

ABO Software biedt eveneens de mogelijkheid om dergelijk principe toe te passen in het kader van webshops. Op klantniveau of volgens een indeling per groep kunnen verschillende prijzen worden gehanteerd.

 

Voorbeeld

Je hebt een indeling voorzien in 2 klantengroepen: groep A en groep B.

Bij een eerste keer aanmelden behoort elke klant (zonder dit per sé te moeten weten) tot de A-groep. Aangezien je voor een bestelling te kunnen doorvoeren steeds een profiel dient te hebben, kunnen er historieken worden bijgehouden van wie, wat, hoeveel heeft aangekocht. Vanaf een bepaald aangekocht bedrag zou je de klant kunnen toewijzen aan de B-groep. Klanten uit die groep betalen minder (krijgen bvb standaard 10% korting) dan deze uit groep A.

 

Voorbeeld in de praktijk

Aan scholen en/of organisaties die de vraag stellen of ze bij afname van grotere hoeveelheden in aanmerking komen voor extra korting, kan je als verantwoordelijke van de webshop snel een positief antwoord geven (dat ze bij jullie direct een B profiel krijgen, met daaraan gekoppeld de verlaagde aankoopprijzen).

 

Of sterker nog: specifiek voor die ene klant X kan je artikel Y voorstellen à prijs Z.

Afzonderlijke prijszetting per klant dus.

Wilt u meer informatie?